Breadcrumbs


Улогуј се




Ученици


Régészeti kisokos kiállítás
Az 1.2 osztály tanulói részt vettek a Szabadkai Városi Múzeum Régészeti
kisokos elnevezésű tárlatán.
A gyerekek műhelymunkákon keresztül megismerték a régészetet, mint
foglalkozást és megtekintették  a Szabadka környékén talált leleteket is.

PTDC0899 PTDC0909

PTDC0911 PTDC0926

Библиотекарка нам препоручује

Дана, 8.2.2021. године ученици 4/3 одељења су са својом учитељицом посетили школску
библиотеку. Са библиотекарком су разговарали о томе зашто читају књиге и које књиге су
им омиљене. Били су веома активни, а што је најважније подстакнути и мотивисани за
читање. Ученици су показали велику заинтересованост за овакву врсту активности и
чекају следећу прилику да поново уживају у лепоти и дружењу са књигама.

IMG 20201015 113733 resized 20201016 030226378 20210201 111015

20210201 105535 20210208 105010

viber image 2020 09 20 14 07 18 viber image 2020 09 20 14 03 50

Моје искуство из Петнице

Још се сећам дана од пре три године када сам пожелела да будем у групи ученика који су дошли у Истраживачку станицу „Петница“. Било је преподне, изузетно сунчан дан који је осветљавао поставку биологије припремљену за Ноћ музеја. Одушевила сам се. Преда мном је стајала огромна пројекција ћелије на којој се видело све што се налази у њој. Иако сам желела, нисам имала превише времена да све разгледам јер сам само дошла са татом да вратим сестру кући након што је провела две недеље у овом истраживачком центру. Све што сам од тада чула од ње о „Петници“ било је да је ово место невероватно искуство, да је тамо прелепо, да се учењу приступа на јако забаван начин, да се истражује, експериментише, машта... Чекала сам дан да и сама одрастем и будем спремна да конкуришем за Летњу научну школу.
Ове године то ми се и остварило.
Ученици по први пут могу да се пријаве за Петницу у седмом разреду основне школе. Тада они конкуришу за место у Летњој школи која се одиграва почетком осмог разреда и упознају се са једанаест научних дисциплина: археологијом, хемијом, географијом, биологијом, рачунарством, психологијом, астрономијом, историјом, геологијом, физиком и друштвеним наукама. Да би се пријавили, ученици попуњавају пријемне формуларе и конкуришу на камп. Пријавни формулари се у априлу месецу могу наћи на веб-сајту Истраживачке станице ,“Петница“. Осим попуњавања ових формулара, сваки кандидат треба да одабере једну од понуђених тема и напише есеј и приложи препоруке својих наставника и мишљење стручне службе школе. Како је било време корона вируса, путем рачунара сам замолила своје наставнике са којима сам ишла на такмичења да ми напишу препоруке. Добила сам писмо препоруке од свих наставника које сам замолила, од наставнице физике, биологије, математике, српског језика, као и мишљење психолога школе. Била сам веома срећна јер су ме наставници подржали, али и даље и уплашена да ли ће ми то омогућити да будем изабрана. Све што је требало да припремим урадила сам до краја маја и послала своју пријаву. Два месеца након тога била су изузетно дуга. Отварала сам резултате конкурса готово свакодневно, а петнаестог јула сам видела своје име на екрану. Од тада проверавала сам поштанско сандуче сваки дан и чекала позивно писмо које говори тачан датум када треба да сам тамо. Крајем августа сам га нашла и садржај је открио да већ идем шестог септембра. Била сам пресрећна, али помало и нервозна.
Кренули смо у Петницу у рану зору. Појавио се неки нови страх што ћу тамо бити сама, па и преиспитивање. Током читавог пута испитивала сам сестру шта ћу ја тамо све радити. Највише ме је бринула чињеница да тамо не знам никога. Ипак... Одмах првог дана склопила сам нова пријатељства са пар људи. Највише сам се зближила са својом цимерком Наталијом. Већ првог дана имали смо занимљиву радионицу упознавања на којој сам почела полако да памтим имена деце. Било нас је педесет двоје у групи. Истог дана обишли смо целу станицу да бисмо знали шта се где налази и објаснили су нам на чему ћемо све ту радити.
Сваког наредног дана имали смо предавања, лабораторијске и теренске вежбе. Вежбе су мени биле најзанимљивији делови. Поделили су нас у мање групе. Највише су ми се свиделе вежбе из хемије на којима смо сами радили експерименте у лабораторији и из географије где смо учили кроз обиласке Петничке пећине и околине. И остали предмети су били једнако занимљиви, али ова два су се мени највише допала.
Осим вежби, у вечерњим сатима имали смо предавања. Она су била од 21 до 23 часа и свако предавање је имало интересантну тему. Иако ја нисам ноћни тип детета, рано заспим јер код куће свако јутро идем на јутарње тренинге, сва предавања су ме заинтересовала толико да нисам могла да заспим. Једне вечери, када смо имали астрономију, гледали смо звезде помоћу телескопа.
На почетку целог програма поделили су нас у парове на основу анкетног листића који смо самостално попуњавали. Након увида у наше одговоре, одредили су особу са којом делимо слична интересовања и та особа је постала наш пар за рад. Мој тим смо чинили Лазар и ја. Нас двоје смо добили тему коју је требало да истражујемо, па је последњег дана презентујемо свима. Такође су нам доделили једног сарадника који нам је мало помагао. Сви сарадници су пар година старији од нас. Ја сам радила са Лазаром тему „Готта цатцх тхем алл“ - диверзитет инсеката. Ми смо одлучили да правимо инсектаријум. Сваки дан смо хватали инсекте у подручју Петнице или испред Петничке пећине. Хватање инсеката није једноставан посао. Они и након хватања морају да остану у облику истом као када су били живи. Због тога смо их стављали у мале бочице напуњене алкохолом и након тога носили у лабораторију. Тамо смо инсекте стављали у жељени облик уз помоћ чиода и тако их остављали да се осуше. То је веома пипав посао. На крају смо сабрали све утиске и направили презентацију у којој смо причали како смо ми урадили ово истраживање.
Осим предавања и разних вежби, имали смо времена и за паузу. Свако послеподне већина деце се окупљала испед кантине где смо се играли са сарадницима мафије. Задњи дан смо купили беле мајице и потписали се једни другима по њима за успомену на ове дивне дане. Са свима сам се спријатељила и, наравно, и сада се сваки дан чујемо и дописујемо у групи. Већ се договарамо када ћемо следећи пут да се видимо. Сви које сам упознла у Петници су предобри. Смешни су, друштвени... Надам се да ћемо се још много пута видети јер ми већ недостају. Једна другарица ми је првог дана написала: „Желим ти да се вратиш кући као боља и другачија особа. Желим ти да научиш нове ствари и прошириш видике. Желим ти да, напокон, пронађеш људе којима нећеш морати много да објашњаваш зато што заслужујеш неког ко те разуме.“ И све ми се десило, осим последњег јер ја сам одувек уз себе имала оне који ме разумеју, а сада се моја лепеза пријатеља још проширила.
Одлазак у Петницу за мене је било прелепо искуство. Драго ми је што сам конкурисала и знам да ћу следеће године поново. Покупила сам много нових знања и нових пријатељстава. Ово је незабораван део мог живота у ком сам за кратко време стекла превише нових сазнања и треба времена да се утисци слегну и ја све повежем у глави. Оно у шта сам сигурна је да је Петница место за свако дете које жели да истражује, сазнаје и развија се. Она је место где свет добија своје нове боје.
Таша Бабић 8/3

Ученици 6/1 и 6/2 у Градском музеју

Ученици 6/1 и 6/2 заједно са својим одељењским старешинама посетили су 4. марта Градски музеј у Суботици. Изложбу „Историја грамофона и златно доба плоча“ погледали су уз стручно вођство кустоскиње музеја. Сазнали су овом приликом много о историји грамофона. Било је занимљиво видети како се слушање музике путем апарата  развијало од својих почетака до данас. Ученици су погледали и кратки филм о проналаску претече грамофона. Касније су ученици имали прилику да погледају и изложбе које су у сталној поставци музеја. Била је ово прилика да уче и забављају се заједно са својим вршњацима из другог одељења. Сви су отишли из музеја пуни утисака и са жељом да потраже неке старе породичне грамофоне и распитају се код старијих чланова породице како је слушање музике некада изгледало.

 

IMG 80a563e81e02aa2a24865988c478b370 V IMG 38f323c0e6f1ffebc56c76e7674e9015 V

IMG aecf092a156aaa722c5866046a4f85b7 V  IMG 8f93bf520403f501450ecaa0aa38ad1b V

 

 

Interkulturalni dan 27.02.2020. godine
Učenici 7/1,7/2 i 7/3 odeljenja su imali zajednički čas pod nazivom Interkulturalni dan.
Ovom prilikom su učenici zajedno sa svojim mentorima, nastavnicima nemačkog, engleskog,
mađarskog i srpskog jezika predstavili kako se slave poklade u Nemačkoj, Engleskoj,
Mađarskoj i kod nas, pogotovo u Vojvodini. Na ovaj način su uvideli i prepoznali važnost
interkulturalnosti. Nakon toga su svi zajedno učestvovali u raznim aktivnostima, da bi se na
kraju malo i zasladili palačinkama i fancima.
Intrekulturális nap 2020.2.27-én
Iskolánk hetedikes tanulói egy interkulturális órát töltöttek el együtt. Ebből az alkalomból a
diákok a mentortanáraik segítségével bemutatták, hogyan ünneplik a farsangot a németek, az
angolok, a magyarok, a horvátok, a szerbek és természetesen a Vajdaságban élő többi
nemzet. A tanulók közös, játékos aktivitásokon vettek részt, melyeken keresztül felismerték
az interkulturalitás fontosságát. Az óra végén palacsintával és farsangi fánkkal kínálták meg
őket a szervezők.